Lesson 1: Problem Set - Intro to Computer Science (Udacity)

Bu yazı KTO Karatay Üniversitesi EE121 dersi için hazırlanmıştır.

Quiz : Python Programming 2

Hint:
Sorudan anladığım kadarı ile hangi şıklarda x'in değeri değişmez diyor. Yani ilk olarak x = 5 ise işlemlerden sonra x'in değeri yine 5 olacak. Cevabı vermeyeceğim en çok sorulan iki şıkkı anlatayım.

a,x = x,a
a,x = x,a


Bu şıkta değişkenleri sırası ile birbirine atayıp işlemi tekrarlıyor. Böylece değerler değişmemiş oluyor. Yani;

a = 5
x = 6

a,x = x,a

# a'nın yeni değeri 6 & x'in yeni değeri 5
# işlemi bir alt satırda tekrarlayacağız.

a,x = x,a

# a = 5 ve x = 6 oldu.



z = x
a = z
x = a

x'i önce z'ye aktarıyoruz. Sonra z'yi a'ya aktarıyoruz. Şu an a'nın değeri x ile aynı. Daha sonra a'yı x'e aktardığımızda x değişmeyecektir.



Quiz : Speed Of Light

Hint:
Burada değineceğim nokta; python da aritmetik işlem yaparken sayının tam veya ondalıklı olduğunu belirtmemize ihtiyaç yoktur. Python 3'ü int olarak kabul ederken, 3.0'ı double/float olarak kabul eder.
print 3/2
# Ekrana 1 yazar

print 3.0/2
# Ekrana 1.5 yazar



Quiz : Rounding Numbers

Hint:
Bu soruda bizden verilen bir x tam sayısının negatif olmadığı sürece yuvarlamasını istiyor. Bunun için ipuçları sırası ile aşağıda verilmiştir.
1) x değişkenini 0,5 ile topla
2) x değişkenini string'e dönüştür
3) x değişkeninde '.' (nokta) bul
4) '.' (nokta) ya kadar yazdır.



Quiz : Train Focus

Hint:
Bizden istenen s = "CidatyUcityda" string değişkenini kullanarak ekrana "Udacity" yazdırmak.
1) C harflerine dikkat etmemiz gerekiyor. 

 C | i | d | a | t | y | U | c | i | t | y | d | a 
 0   1   2   3   4   5   6   7   8   9  10  11  12
-13 -12 -11 -10 -9  -8  -7  -6  -5  -4  -3  -2  -1 

2) Yukarıdaki tabloya göre şıkları kontrol edelim. 



Quiz : Text Replacement

Hint:
line değikeni içerisinde marker değişkenini bulduktan sonra marker değikenini replacement değişkeni ile değiştirmemiz gerekiyor.
1) line değişkeni içerisinde marker değişkenini bul ve buraya kadar olan kısmı yazdır.
2) daha sonra buraya replacement değişkenini ekle
3) len(marker) fonksiyonu ile marker değişkeninin uzunluğunu al ve line satırı 
içerisinde bulduğun marker değişkeninin index'ine ekle ve line değişkeninde bu 
değerden index değerinden sonrasını yazdır. 



Quiz : Another Grammar

Hint:
İki adet kelime verilmiş ve aşağıdaki cümlelerin hangilerinin yazılamayacağı sorulmuş. Kelimelerin belirli kısımları falan yazılmayacak. Olduğu gibi alıyoruz kelimeleri.
Kelimeler "Hello" ve "World!" olsun;

Yazılabilecekler;
Hello
World!
Hello World!
World! Hello 
Hello Hello World! vb. (İstendiği kadar yazılabilir.)



Quiz : Pythonic Arithmetic

Hint:
Aslında buradaki aritmetik işlem mantığını yukarıda anlatmıştım. Soruda bizden hangi işlemlerin doğru sonuç çıkaracağını soruyor. Eğer sonucun ondalık sayı çıkması gerekiyorsa işlem yapılan sayılardan en az birinin ondalıklı olarak belirtilmesi gerekir. 4 adet örnek ve sonucunu yazayım.
25 / 4 = 6
25.0 / 4 = 6.25
25 / 4.0 = 6.25
25.0 / 4.0 = 6.25



Quiz : Polindrome

Hint:
Soruda kelime üzerine sorulan polindromun açıklaması şu şekildedir. Bir kelimenin tersten yazılışı ve okunuşu, normal yazılışı ve okunuşu ile aynı ise bu kelime polindromdur.
1) Soruda bize python dilinde bir string'in nasıl tersten yazılacağı açıklanmış.
     string_degiskeni[::-1]
2) Eğer tersi varsa 0 yoksa ekrana -1 yazdıracak bunun için 
find fonksiyonunu kullanmalıyız.
3) Not: Soru döngü veya koşul kullanmamızı istemiyor.









Sorularınız veya görüşlerinizi yorum aracılığı ile bildirebilirsiniz. 


Lesson 1: Problem Set - Intro to Computer Science (Udacity) Lesson 1: Problem Set - Intro to Computer Science (Udacity) Reviewed by Fatih Zor on Ekim 23, 2016 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.